گروه جهادی «مهدی یاوران» شهرستان بهبهان

وبگاهی جهت نشر آخرین اخبار و گزارشات گروه جهادی مهدی یاوران بهبهان

گروه جهادی «مهدی یاوران» شهرستان بهبهان

وبگاهی جهت نشر آخرین اخبار و گزارشات گروه جهادی مهدی یاوران بهبهان

گروه جهادی «مهدی یاوران» شهرستان بهبهان
مرکز فرهنگی - تبلیغی «مهدی یاوران» بهبهان
-----------------------------------------------------
- امام صادق علیه السلام فرمود:
کسى که در راه برطرف کردن نیاز برادر دینى خود قدم برمى دارد مثل کسى است که در بین صفا و مروه سعى مى کند و کسى که نیاز او را بر طرف نماید مثل کسى است که در راه خدا در جنگ بدر و اُحُد به خون خود آغشته شده باشد و خداوند متعال هیچ امّتى را عذاب نمى کند مگر وقتى که در حق برادران نیازمند خود کوتاهى و سهل انگارى کنند.[ تحف العقول، ص 223]
-----------------------------------------------------
- امام کاظم علیه السلام فرمود:
مهر اعتبار اعمال شما برآوردن نیازهاى برادرانتان و نیکوئى با آنهاست تا جائیکه قدرت دارید و اگر چنین نکنید عملى از شما پذیرفته نخواهد شد. نسبت به برادران مهربانى کنید و با آنها مدارا نمائید تا به ما بپیوندید. [بحارالأنوار، ج 75، ص 379 ]
-----------------------------------------------------
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف یارانش را در همه شهرها پراکنده می کند و به آنها دستور می دهد که عدل و احسان را شیوه خود سازند و آنان را فرمانروایان کشورهای جهان گرداند و به آنها فرمان می دهد که شهرها را آباد سازند».[الامام المهدی، صفحه 271]
-----------------------------------------------------
پل ارتباطی و ثبت نام:
1. برای ثبت نام، مشارکت و حمایت از این اردوهای جهادی با ما تماس بگیرید:
09165099413

2. از طریق کانال تلگرام ما به آدرس:
https://telegram.me/mahdiyavaranB

جهت کمک های نقدی
شماره حساب:
188663344
شماره کارت:
5894631516768744
به نام گروه جهادی مهدی یاوران
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

مردمانی خون گرم و از دیار قدمگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) هستند. تجربه شیرین و سفر به یادماندنی اولین زیارت‌شان از حریم قدسی امام خوبی‌ها با اقدام خداپسندانه گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان محقق شد.



انتظارشان با کوله‌باری از امید و آرزو به سرانجام رسید. دستان یاری خیران و همت بلند گروهی جهادی، آنها را زائر این قطعه از بهشت کرد. شنیدن واژه زائر و درک زیارت از بیان زیارت اولی‌ها از جنس تازگی سفر، احساس شادکامی و معرفتی وصف ناشدنی است.

دردی از جنس مردم
انگیزه کار نیک نیازمند یک تلنگر، بهانه و شاید هم ذکر مصیبت باشد. زیارت امام مهربانی‌ها مقدمه‌ای شد تا بچه‌های هیئت منتظران حضرت مهدی(عج) شهرستان بهبهان اقدام به تشکیل گروه جهادی کنند.
علی‌رضا طیبی، مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان یادی می‌کند از سفر خود و دوستانش به مشهد و در مورد چگونگی شکل‌گیری این گروه جهادی و اینگونه برایمان می‌گوید «سال ۱۳۹۳ با چند نفر از دوستان هیئتی از شهرستان ساری با پای پیاده عازم حرم مطهر رضوی شدیم و وقتی به شهرستان فاروج رسیدیم، شب را در مدرسه‌ای شبانه‌روزی ماندیم. در این مدرسه یادی از سیره امیرالمؤمنین(‌ع)، شهدا و فقرای شهرستان شد و تصمیم گرفتیم گروه جهادی با عنوان مهدی‌یاوران راه بیاندازیم».
آغاز کار جهادی بچه‌های هیئتی شهرستان بهبهان دو هفته بعد از سفر زیارتی مشهد مقدس استارت ‌خورده و اولین پروژه جهادی با حضور در منزل سه دختر سیده یتیم اتفاق افتاد. مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان در ادامه صحبت‌هایش می‌افزاید «گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان کاملا مردمی است حتی جزء گروه‌های جهادی کشور و زیر نظر جهاد سازندگی هم نیست و هیچ درآمدی جز کمک‌های مردمی ندارد.

دستگیری از مردم مناطق محروم
اگر اردوهای جهادی کشور، در سال دو نوبت به مناطق محروم اعزام می‌شوند ۱۵ روز ایام نوروز و ۱۵ روز تابستان. اما گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان به خاطر انگیزه بالای جهادگران و حجم زیاد محرومیت روستاها در طول سال فعال بوده و تقریبا همه تعطیلات آخر هفته اردوی جهادی دایر است. بنابر توضیح طیبی، این گروه جهادی متشکل از کمیته‌هایی نظیر عمرانی، فرهنگی، اشتغال، آموزش، تحصیلی و مشاوره، بهداشتی و پزشکی، تغذیه و پوشاک است.
کمیته عمرانی که سخت‌ترین فعالیت‌ها را بر عهده دارد و همه جهادگران در دیگر کمیته‌ها هم مشتاق کار عمرانی هستند و در قبال زحمات خود معرفت به جای دستمزد دریافت می‌کنند. طبق گفته‌های مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان، در کمیته عمرانی فقط برای خرید مصالح هزینه پرداخت می‌شود، بنا، کارگر، جوشکار، لوله‌کش، سرامیک‌کار و ... همه از جهادگران هستند.

حفظ کرامت بانوان
گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان با خانواده‌های محروم ارتباط دارند. رابط هر خانواده چند خانم جهادگر تعیین شده‌اند تا زنان بی‌سرپرست راحت‌تر مشکلات خود را بازگو کنند. این گروه جهادی درصدد است برای حفظ کرامت زنان بی‌سرپرست، پیگیر اشتغال آنان باشد. بنابراین اقدام به راه‌اندازی کارگاه آموزش خیاطی، صنایع‌دستی، پرورش و نگهداری مرغ‌های تخم‌گذار می‌کند. بنا به گفته طیبی، به زودی کارگاه تولید سالاد برای رستوران‌ها و فست‌فودها هم افتتاح خواهد شد.
برگزاری کلاس‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان، مشاوره به خانواده‌ها هم از جمله خدماتی است که زیر مجموعه کمیته آموزش، تحصیلی و مشاوره برای خانواده‌های محروم و مستضعف در نظر گرفته شده است و اما کمیته بهداشتی و پزشکی که شاید بیشترین نیاز محرومان جامعه را شامل می‌شود این گروه جهادی پیگیر هستند تا مسائل بهداشتی خانواده‌های بی‌سرپرست، بی‌بضاعت و همچنین مسائل بهداشتی روستا‌ها حل شود و خانواده‌هایی که نیاز به معاینه دکتر دارند به پزشکان جهادی معرفی شوند. مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان یادآور می‌شود، در کمیته تغذیه و پوشاک، بسته‌های غذایی را به منازل خانواده‌های بی‌سرپرست ارسال می‌کنند. خرید کفش و لباس عید، لباس فرم مدارس، نوشت‌افزار و کیف هم از دیگر خدماتی است که در این کمیته به محرومان و مستضعفان ارائه می‌شود.

اوج محرومیت در جنوب کشور
مردم و خانواده‌های خون گرم و ولایتمدار خوزستان سهم بسیاری از محرویت دارند. این گروه جهادی، کمیته دیگری به نام کمیته تحقیق دارد که وظیفه آن بررسی فقر خانواده‌ها و رفع نیازمندی‌های آنها است. طبق گفته‌های طیبی، گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان با هدف ریشه‌کنی فقر و محرومیت، رایزنی با مسئولان جهت توزیع عادلانه بودجه در بخش‌ها و روستا‌های شهرستان و کمک به ریشه‌کنی فقر فرهنگی شکل گرفته است و در کمیته تحقیق اولویت‌بندی صورت گرفته، ابتدا خانواده‌های بی‌سرپرستی که فرزند پسر بزرگ و شاغل ندارند، مشمول خدمات این گروه جهادی شوند.

حس مسئولیت‌پذیری
درمان محرومیت جامعه به دستان مسئولان و خیران است، اما بیشتر علاج آن توسط جهادگران اتفاق می‌افتد. مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران بهبهان در این‌باره می‌گوید «کمک چندانی از سوی خیران نداریم، فقط شماره حساب و شماره کارتی به نام گروه جهادی مهدی‌یاوران داریم که به دوستان هیأت‌های مذهبی و مساجد معرفی کرده‌ایم و دوستان جهادی هم ماهیانه به قدر توان واریز می‌کنند».

کاروان زنان بهبهانی
راه‌اندازی کاروان زیارت اولی یکی از برنامه‌های این گروه جهادی است که در سفر زیارتی اخیر به مشهد مقدس دختران یتیم و زنان بی‌سرپرست سه روز میهمان امام رضا(ع) بودند. آنها  قبل از رسیدن به مشهد با آداب سفر و زیارت و امام رضا(ع) آشنا شدند. بنابر توضیح طیبی، این کاروان زیارت اولی، ۱۶ نفر ایتام، 12 نفر زن بی‌سرپرست، 10 دختر که پدرشان زمین‌گیر و نابینای مطلق هستند را شامل می‌شود.

اطعام حضرت
اکرام میهمان یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی حضرت رضا(ع) است که خادمانش هم تمامی سعی خود را به کار گرفته‌اند تا در احیا این سیره امام مهربانی‌ها بکوشند. معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی که به حفظ شئون زائر اهتمام دارد. در انجام خدمت‌رسانی خود به زائران محروم، حضور در میهمانسرای حضرت در یک وعده غذایی و بهره‌مندی از وعده‌های کامل غذایی را در دستور کار قرار داده است.

توشه‌ معرفت
زائران بهبهانی، زیارت امام خوبی‌ها را با طعم معرفت تجربه کردند تا توشه سفرشان سوغاتی باشد از جنس امام‌شناسی. تصحیح وضو و نماز به صورت عملی در حسینیه محل اسکان، شرکت در نمازهای جماعت و زیارت شریف امین‌الله در حرم مطهر، مشاوره خصوصی برای زنان بی‌سرپرست، کارگاه آموزشی با موضوع تربیت فرزندان، استفاده از سخنان ارزشمند سخنرانان صحن جامع رضوی، حلقه معرفت با حضور دختران جوان، نشستی با زنان بی‌سرپرست با موضوع ارزش فقرا نزد خداوند بسته کاملی از برنامه‌های سه روزه‌ای بود که از طرف آستان قدس رضوی برای این دسته از زائران مشهدالرضا(ع) پیش‌بینی شده بود.

سه سال انتظار زیارت
20 سال سن دارد و شوق زیارت پس از سه سال انتظار را می‌توان در نگاه و کلامش دید، وقتی به شکرانه این توفیق در حق تمامی آرزومندان و ارادتمندان به ساحت مقدس امام رضا(ع) دعا می‌کند تا آنها هم انتظارشان از سال‌ها به روزها تبدیل شود. نامش زهرا درمانده است از خانواده‌ای 6 نفره در یکی از روستاهای محروم شهرستان بهبهان. برایمان از خدمات جهادی مهدی‌یاوران می‌گوید «پدرم بیش از صد سال سن دارد و یک خواهر و دو برادر کوچکتر از خودم دارم که زندگی‌مان با کمک ناچیز کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌گذرد. در منزل حمام نداشتیم و گروه جهادی مهدی‌یاوران آمدند و حمامی برایمان ساختند. کمیته امداد 3 سال پیش تصمیم داشت ما را به سفر مشهد بیاورد ولی این سفر فراهم نشد. خیلی انتظار این سفر را کشیدم تا اینکه این گروه جهادی زحمت کشیدند و ما را به زیارت امام رضا(ع) آوردند. به سختی و تهیدستی خانواده درس خواندم و به دانشگاه پیام نور رفتم ولی به خاطر هزینه‌های دانشگاه انصراف دادم. امیدوارم امام رضا(ع) کمکم کند تا بتوانم ادامه تحصیل دهیم و فرد مفیدی برای جامعه‌ام باشم».

زیارت امام رضا(ع) در چهارچوب تلویزیون
هر وقت در صفحه تلویزیون گنبد و گلدسته حرم مطهر امام مهربانی‌ها ظاهر می‌شد دل سه خواهر سیده بهبهانی هوای صحن و سرای امام رضا(ع) را می‌کرد و با آهی از حسرت، تمنای زیارت این آقای خوبی‌ها را از خدا داشتند. آخر این اشک و دعا نتیجه داد و دو خواهر از سه نفر همراه گروه مهدی‌یاوران عازم این سفر زیارتی شدند. فریضان نقوی ساداتی، حضورش در حرم امام هشتم(ع) را هنوز باور نکرده و صورتش در اطراف حرم می‌چرخد و در کالبد وجودش دنبال یک حس آشنایی است. احساس خوشایند طلبیده شدن و آمدن به پابوسی امام رضا(ع). وقتی از او می‌پرسم وقتی چشمت به گنبد آقا افتاد چه دعایی کردی؟ پاسخ می‌دهد دعا برای بانیانی که مسبب این سفر معنوی شدند.

گزارشگر: آزیتا ذکاء
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۶
گروه جهادی مهدی یاوران شهرستان بهبهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی